ANALISIS TINGKAT KETERTARIKAN KONSUMEN TERHADAP CRAFT FASHION ATAU FASHION GAYA ETNIK KONTEMPORER
DOI:
https://doi.org/10.38043/jimb.v5i1.2404Abstract
The research was titled "Consumer interest Rate analysis of Craft Fashion or contemporary ethnic style Fashion" aims to know the interest of consumer to buy Craft Fashion or contemporary ethnic style Fashion. This research is a kind of qualitative descriptive research to get an overview of the topics of research researched. Data retrieval is conducted by spreading questionnaires to 32 respondents who meet the criteria. The development of Indonesian fashion today tends to lead to Western style. In fact, Indonesia could become the world fashion mecca, by providing innovations for the fashion industry to make fashion craft that combines today's fashion with a mixture of unique and luxurious Indonesian fabrics, but still many are not aware of it. The results showed that there were still many who did not know about Craft Fashion, but after given a brief explanation on the topic many respondents who answered interested to use it. So, it can be concluded that Indonesian consumers are still less educated about the Craft Fashion itself.References
Dewa Made, W. G., I Ketut, S., & Ida Ayu, W. R. (2018). URBANOMAD; SARUNG ADROGYNY SEBAGAI IDENTITAS MODE INDONESIA
Paramita, D., Damadjanti, M. N., & Cahyadi, J.(2014). Perancangan Promosi Etno Fashion Clothing Line Sieto. Jurnal DKV Adiwarna, 1(4), 12.
Hendarsono, G., & Sugiharto, S. (2013). Analisa Pengaruh Experiental Marketing terhadap Minat Beli Ulang Konsumen. Jurnal Manajemen Pemasaran, 1(2), 1–8.
Iii, B. A. B., Dan, O., & Penelitian, M. (2017). 1 ) , 2 ), 3 ). 64–100.
Julianti, N. L., Nuridja, M., & Meitriana, M. A. (2014). Pengaruh Suasana Toko (Store Atmosphere) Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Toserba Nusa Permai di Kecamatan Nusa Penida. Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha, 4(1). Retrieved from https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPE/article/view/4119
Jushermi. (2010). Analisis Pengaruh Ekuitas Merek Terhadap Minat Beli Telkomnet instan Pada PT.Telkom Cabang Pekanbaru. Ekonomi, 17, 59. https://doi.org/10.1186/1297-9686-45-24
Kusmanto, B. (2014). Daftar Pustaka Daftar Pustaka. Pemikiran Islam Di Malaysia: Sejarah Dan Aliran, 20(5), 40–43.
Magister, P., Pascasarjana, P., Androgyny, S., & Indonesia, I. M. (n.d.). SARUNG ANDROGYNY SEBAGAI IDENTITAS MODE INDONESIA Dewa Made Weda Githapradana , I Ketut Suteja , dan Ida Ayu Wimba Ruspawati.
Oliver, J. (2015). Pengertian Minat Beli. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Sagala, R. dan. (2016). Landasan Teori. Landasanteori.Com, (2012), 1–17. Retrieved from http://www.landasanteori.com/2015/09/pengertian-kreativitas-definisi-aspek.html
Selain, A. (2019). 2337 - 4349. 430–436.
Nugroho, M.T. (2019). Industri Kreatif berbasis Budaya Peluang dan Tantangan di Era Industry 4.0. IENACO (Industrial Engineering National Conference) 7 2019.
www.bekraf.go.id
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).