Memaksimalkan Sosial Media Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Home Industri
DOI:
https://doi.org/10.38043/parta.v3i2.3821Keywords:
Home Industry, Banana Stem Chips, Sales, Social MediaAbstract
Kukuh Village is one of the villages located in Kerambitan District, Tabanan Regency, Bali. One of the home industry entrepreneurs in Kukuh Village is now using banana tree midrib which can be processed as a snack for banana stem chips. Banana stem chips are one of the unique snacks known in Bali as Gedebong Chips. The home industry players who make banana midrib chips have difficulty in marketing the products they produce, so that not many people know about this banana stem chips. Social media is one of the tools used in marketing products digitally to increase sales. Whether it's through social media Instagram, facebook, whatsapp, tik tok and other social media. The method of implementing this activity provides counseling and direct practice to home industry business actors regarding how to use social media and how to market products. This community service aims to maximize the use of social media in increasing sales of home industry products for banana stem chips.
Downloads
References
Ajimat, A., et al. (2020). Berwirausaha Memanfaatkan Media Sosial Pada Daerah Sepatan. ADI Pengabdian Kepada Masyarakat
Arinda Jayathi, I. D. A.A. (2021). Pelatihan Digital Marketing Bagi Pengerajin Tanah Merah Desa Pejaten Menuju Desa Industri Yang Mandiri. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat.
Diana, Laila.Nor. (2020). Strategi Pengembangan Usaha Home Industri Makanan Sebagai Peluang Pendapatan di masa Pandemi Covid 19. Seminar Nasional Pengabdian Masyarakat LPPM UMJ
Devana Arta, K. B & Kusuma Dewi,L. G.. (2021). Membantu Meningkatkan Penjualan Produk Umkm Masyarakat Di Masa Pandemi Melalui Bisnis Online. PARTA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat.
Harahap, H. S., Dewi, N. K., & Ningrum, E. P. (2021). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi UMKM. Jurnal Loyalitas
Sosial: Journal of Community Service in Humanities and Social Sciences.
Hidayati, N., Pungkasanti, P. T., & Wakhidah, N. (2020). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Digital Marketing UMKM Di Kecamatan Tembalang Semarang. Abdimasku : Jurnal Pengabdian Masyarakat.
Mamuli Rara, Devi Henjang.(2021).“ Media Sosial Sebagai Alternatif Penjualan Pengusaha Kain Jumputan Sutra Ditengah Pandemi Covid-19. PARTA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat
Sasa, S., Sapto Adi, D., Triono, M. A., & Supanto, F. (2021). Optimalisasi Usaha Kecil Menengah melalui Pelatihan
Digital Marketing. Abdimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat Universitas Merdeka Malang
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan Kuantitatif, kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta. Metode Penelitian
Susanti, E. (2020). Pelatihan Digital Marketing Dalam Upaya Pengembangan Usaha Berbasis Teknologi Pada Umkm Di Desa Sayang Kecamatan Jatinangor. Sawala : Jurnal Pengabdian Masyarakat Pembangunan Sosial, Desa Dan Masyarakat.
Syifa, Y. I., Wardani, M. K., Rakhmawati, S. D., & Dianastiti, F. E. (2021). Pelatihan UMKM Melalui Digital Marketing untuk Membantu Pemasaran Produk Pada Masa Covid-19. ABDIPRAJA (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat),
Ratna Gumilang, R. (2019) ‘Implementasi Digital Marketing Terhadap Peningkatan Penjualan Hasil Home Industri’, Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen.
Rosariastuti, Sumani, Herawati. (2018). Pemanfaatan Batang Pisang Untuk Aneka Produk Makanan Olahan Di Kecamatan Jenawi, Karanganyar. PRIMA: Journal of Community Empowering and Services
Tjiptono, Fandy, 2009. Strategi Pemasaran: Manajemen Jasa, Yogyakarta: Andi Publisher.
Purwana ES, Dedi, Rahmi, Aditya, S. 2017. Pemanfaatan Digital marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, Dan
Menengah (UMKM). Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Madani (JPMM).
Widia, E. (2021). Diseminasi Penggunaan Sosial Media dalam Perluasan Sebaran Pemasaran pada Produk UMKM. Dharma: Jurnal Pengabdian Masyarakat.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Luh Gede Putri Kusuma Pekerti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.