Memaksimalkan Sosial Media Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Home Industri

Authors

  • Luh Gede Putri Kusuma Pekerti Universitas Triatma Mulya

DOI:

https://doi.org/10.38043/parta.v3i2.3821

Keywords:

Home Industry, Banana Stem Chips, Sales, Social Media

Abstract

Kukuh Village is one of the villages located in Kerambitan District, Tabanan Regency, Bali. One of the home industry entrepreneurs in Kukuh Village is now using banana tree midrib which can be processed as a snack for banana stem chips. Banana stem chips are one of the unique snacks known in Bali as Gedebong Chips. The home industry players who make banana midrib chips have difficulty in marketing the products they produce, so that not many people know about this  banana stem chips. Social media is one of the tools used in marketing products digitally to increase sales. Whether it's through social media Instagram, facebook, whatsapp, tik tok and other social media. The method of implementing this activity provides counseling and direct practice to home industry business actors regarding how to use social media and how to market products. This community service aims to maximize the use of social media in increasing sales of home industry products for banana stem chips.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ajimat, A., et al. (2020). Berwirausaha Memanfaatkan Media Sosial Pada Daerah Sepatan. ADI Pengabdian Kepada Masyarakat

Arinda Jayathi, I. D. A.A. (2021). Pelatihan Digital Marketing Bagi Pengerajin Tanah Merah Desa Pejaten Menuju Desa Industri Yang Mandiri. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat.

Diana, Laila.Nor. (2020). Strategi Pengembangan Usaha Home Industri Makanan Sebagai Peluang Pendapatan di masa Pandemi Covid 19. Seminar Nasional Pengabdian Masyarakat LPPM UMJ

Devana Arta, K. B & Kusuma Dewi,L. G.. (2021). Membantu Meningkatkan Penjualan Produk Umkm Masyarakat Di Masa Pandemi Melalui Bisnis Online. PARTA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat.

Harahap, H. S., Dewi, N. K., & Ningrum, E. P. (2021). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi UMKM. Jurnal Loyalitas

Sosial: Journal of Community Service in Humanities and Social Sciences.

Hidayati, N., Pungkasanti, P. T., & Wakhidah, N. (2020). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Digital Marketing UMKM Di Kecamatan Tembalang Semarang. Abdimasku : Jurnal Pengabdian Masyarakat.

Mamuli Rara, Devi Henjang.(2021).“ Media Sosial Sebagai Alternatif Penjualan Pengusaha Kain Jumputan Sutra Ditengah Pandemi Covid-19. PARTA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat

Sasa, S., Sapto Adi, D., Triono, M. A., & Supanto, F. (2021). Optimalisasi Usaha Kecil Menengah melalui Pelatihan

Digital Marketing. Abdimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat Universitas Merdeka Malang

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan Kuantitatif, kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta. Metode Penelitian

Susanti, E. (2020). Pelatihan Digital Marketing Dalam Upaya Pengembangan Usaha Berbasis Teknologi Pada Umkm Di Desa Sayang Kecamatan Jatinangor. Sawala : Jurnal Pengabdian Masyarakat Pembangunan Sosial, Desa Dan Masyarakat.

Syifa, Y. I., Wardani, M. K., Rakhmawati, S. D., & Dianastiti, F. E. (2021). Pelatihan UMKM Melalui Digital Marketing untuk Membantu Pemasaran Produk Pada Masa Covid-19. ABDIPRAJA (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat),

Ratna Gumilang, R. (2019) ‘Implementasi Digital Marketing Terhadap Peningkatan Penjualan Hasil Home Industri’, Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen.

Rosariastuti, Sumani, Herawati. (2018). Pemanfaatan Batang Pisang Untuk Aneka Produk Makanan Olahan Di Kecamatan Jenawi, Karanganyar. PRIMA: Journal of Community Empowering and Services

Tjiptono, Fandy, 2009. Strategi Pemasaran: Manajemen Jasa, Yogyakarta: Andi Publisher.

Purwana ES, Dedi, Rahmi, Aditya, S. 2017. Pemanfaatan Digital marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, Dan

Menengah (UMKM). Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Madani (JPMM).

Widia, E. (2021). Diseminasi Penggunaan Sosial Media dalam Perluasan Sebaran Pemasaran pada Produk UMKM. Dharma: Jurnal Pengabdian Masyarakat.

Downloads

Published

2022-12-25

How to Cite

1.
Pekerti LGPK. Memaksimalkan Sosial Media Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Home Industri. PARTA [Internet]. 2022Dec.25 [cited 2024Nov.24];3(2):89-93. Available from: https://journal.undiknas.ac.id/index.php/parta/article/view/3821

Issue

Section

Artikel