Pengaruh Kepemilikan Institusional, Kepemilikan Manajerial, dan Pengungkapan Corporate Social Responsibility terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.38043/jiab.v2i1.175Abstract
The main goal of company is to improve the value of the company. The company's value can increase wealth for shareholders. Factors that may affect the value of the company are the ownership structure of the company and corporate social responsibility. This study aims to determine the effect of institutional ownership, managerial ownership, and corporate social responsibility disclosure to firm value. Firm value in this study as proxy for the value of Tobin’s Q. The population of this research is manufacturing companies listed in Indonesia Stock Exchange (IDX) in the period 2013-2015. The method of analysis in this study using multiple linier regression. The results of this study show that institutional ownership and managerial ownership does not affect the value of the firm, while the corporate social responsibility disclosure has positive affect on firm value.
Keywords: firm value, institutional ownership, managerial ownership, corporate social responsibility
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).